onsdag 11. april 2012

En UFO er ferdig!

En UFO er ferdig (og litt annen oppdatering:))

Jeg har endelig klart å bli ferdig med et teppe "Shelty" fra Garnlunden, dette har ligget med 3 av 4 sider av ytterkanten ferdig i kanskje 3 -4 år.... En skikkelig UFO med andre ord. Men i helga tok jeg grep, og da var det jo gjort på no time å få det ferdig. Så idag fikk det en runde i vaskemaskinen, og det kom ut som et herlig, mykt teppe som Lille My skal ha når hun er på besøk hos mormor og Putti:)
Det er strikket i 2-tråds Sirritogv.






Lille My blir ett år 14 mai, og da er det vel på sin plass med ei BabyBorn- dukke med garderobe? Dukka er kommet i hus, og produksjon av klær og tilbehør er igang. Her er en kjørepose/sovepose som er ferdig. Har noen kjoler liggende som trenger litt borrelås, så kommer det bilder av de og:)

Jeg har ei god venninne, Kate som lager noen flotte mønster på sokker. Før jul var jeg teststrikker for henne på disse. Kurvfest heter de, og jeg har strikket de i Woolmeise og Opal.



Noen kluter har det også blitt, slik innimellom:) 2 ble gitt bort før jeg rakk å ta bilde av dem, men her er de andre. Veldig kjekke som gaver, og selv bruker jeg ikke andre "kopptuer" enn slike lengre.

Siden oktober så har det også blitt strikket 2 par sokker til Lille My, et par prinsessetøfler (til ei lita venninne av Lille My), 3 par votter (tova), Lille My fikk 3 strikkede kjoler til jul. Den ene hadde tippoldemor strikket ferdig gorden på og jeg tok resten (bomull), jeg strikket en lys rosa bomullskjole (mandarin) og gjorde ferdig nok en liten ufo, en kjole i Teksrena. mye av dette har blitt gitt bort uten at jeg husket å ta bilde, men jeg skal prøve å få tak i det og blogge de senere:)
Jeg har også holdt på med et kjempeprosjekt (synes jeg) til ei vennine av meg i vinter. Fikk en forespørsel om jeg kunne sy et dobbelt sengeteppe, og klart jeg tok utfordringen:) Så nå er det til quilting, og jeg venter spent på å få det tilbake og få satt på lukkekanten. Dette er et mønster jeg har laget ut fra mottakeren sitt ønske.



Takk for besøket, ha en fortsatt vakker dag. Så sees vi snart:)

4 kommentarer:

  1. Flott teppe du har strikket. Mye fint ellers du lager også.

    SvarSlett
  2. Så mye flott du har laget, teppet ditt var nydelig! Ha en fortsatt kreativ uke hos deg!

    SvarSlett
  3. Jammen har du vært veldig produktiv. Så flink du er :-)

    SvarSlett
  4. Wow altså! Så mye fint! Heldige lille My som får en babyborn med full garderobe... :) Det teppet var utrolig fint altså! Sokkene likeså! Koselig å se du er tilbake :)

    SvarSlett