mandag 9. april 2012

Tørken er over...

Tørken er over (......håper jeg....)

Det er nesten litt flaut at det har gått så lang tid siden sist jeg blogget! Men det betyr ikke at jeg har ligget på latsiden for det ;) Neida, her har det vært en jevn flyt av prosjekter mellom hendene til enhver tid.

Skal prøve meg på en liten oppsummering, så nå er det bare å henge på:)
Før jul hadde jeg bake-dag sammen med min herlige, gode venninne Kari. Vi fikk fylt opp boksene med masse godsaker til jul:) Vi skulle ha en dag hvor vi lagde lefser og, men jeg ble dessverre syk, ble liggende i lungebetennelse nesten 2 uker, så lefsene gikk ut denne gangen! Men lefser skal det bli:)




Julaften feiret vi på Farstad sammen med Benedikte, Lille My, Anders (svigersønn) og hans familie. Det tok noen timer å bli ferdig med pakkene, men det var utrolig herlig å få lov å oppleve Lille My sin første julefeiring. Det er mormor sitt lille hjerte <3
 Her er guttene klare til julekortfotografering:) (Petter, Aragon og Gizmo)
 Denne herlige pakken fikk jeg fra min hemmelige julevenn på Hobbyboden, Evy:)
Og kalendere ble det på meg denne desember også, her er noe av det jeg fikk :)
 Juletreet ble hentet fra egen skog.
 Deilig kveldsmat ble det på oss da vi kom:)
Lille My måtte jo komme opp å sjekke om pakkene og treet var på plass før hun kunne legge seg å sove på ordentlig:)
 En pakke må jo åpnes på morgenen:)
 Her var det mye til meg:)
 Kosestund med mamma:)
 Lille My og mormor:)
Se på den store bamsen jeg fikk av fjøsnissen!!!
 En lekekasse kan brukes til så mangt!
Bilen jeg fikk av mormor og Putti måtte jo også testes:)

Vi fikk virkelig oppleve "Dagmar" på sitt verste da vi var der, 1.juledag kom hun på besøk for fullt, og det hørtes ut som det dro godstog forbi i full fart. Strømmen ble borte i 15 t og til og med hundene syntes det var best å holde seg innenedørs..Til og med Gizmo som elsker vind!

Kosestund med Putti og Gizmo!


Jeg måtte jo sy et krabbeteppe til Lille My, falt så for dette stoffet, syntes det var synd å dele opp det herlige mønsteret, så da ble det denne løsningen:. Det er blitt flittig brukt siden hun fikk det:)


Ellers så har vintermånedene etter jul vært brukt til noen turer sammen med Gizmo, både til Steinkjer og mange herlige dager med sledekjøring (se hjemmesiden vår) , en tur til Fauske for feiring av pappa sin 70 årsdag, en tur til Farstad og feiring av verdens beste Benedikte's 25 årsdag.
 På tur til Fauske. Venter på bussen.
 Godt å strekke på beina på flyplassen:)
Lille My's aller første flytur, Trondhim - Bodø.
 Lille My og oldefar:)
Vi måtte innom tippoldemor (som Lille My er oppkalt etter) da vi landet på Værnes igjen på tur hjem. Hun blir 94 år nå i august!
 Jakke i Hverdags fra Du Store Alpakka som jeg har strikket på bestilling


 En kake må en ha på sin store dag:)
 Klar til bursdagsfeiring av mamma:)
 Mine to engler:)
 Det er så kjekt å spise fiskeboller i hvit saus alene:) (mormor måtte bare meg etterpå ;))

 Luringen min:)
 I nystrikket ullbikse fra mormor, strikket i Regia
 Tallerken og skje er oppskrytt:)
 Benedikte sin ny genser, strikket i Mitu fra Rauma


Og sist en herlig tur på vintersamling for Polarhundklubben avd Midt - Norge på Røros. Her hadde jeg selskap av ei anna god venninne som storkoste seg sammen med oss:)

Ellers har Kari og jeg prøvd å få til jevnlige UFO - dager:) Tiden med gode venner er uvurderlig:) Og jeg er så heldig å ha mange av dem:))

Ops, dette ble et milelangt innlegg, håper du har kost deg og legg gjerne igjen en liten hilsen når du titter innom:) Ha en fortsatt vakker 2.påskedag, Så skal jeg love at det ikke skal gå lang tid før jeg er tilbake med et nytt innlegg:)

3 kommentarer:

  1. Velkommen tilbake! :) Genseren du har strikket til datteren din var kjempefin! Ser du har hatt det kjekt siden sist :)

    SvarSlett
  2. Velkommen tilbake. Så mye fint du har strikket og bakt. Fine bilder. Lille My er jo utrolig fin. Håper det ikke er så lenge til neste gang du blogger :o)

    SvarSlett
  3. Hei dette var morro:) Fortsett slik:)

    SvarSlett